[O2] Samochód gaśnie podczas jazdy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzycho262
    Classic
    • 2009
    • 2

    [O2] Samochód gaśnie podczas jazdy

    Wally, do odmintownia potrzebujesz się pozbyć korb z tyłu i dać lusterka w kolor nadwozia, bo tak to każdy się kapnie, że to mint :P
  • cartman_77
    Classic
    • 2008
    • 38

    #2
    [O2] Samochód gaśnie podczas jazdy

    Cześć,
    Wczoraj wracając do domu auto bardzo mnie zaskoczyło. Podczas jazdy zgasło i nie dało się odpalić. Zegary ogóle się nie zaświecały. Wracając jechałem drogą szutrową z "tarką". Trochę auto wytelepało i mam wrażenie, że to po tym auto zaczęło wariować. Zegary zgasły. Paliła się kontrolka od świateł, dmuchawa działała, awaryjne działały. Silnik martwy.
    Otworzyłem klapę podociskałem bezpieczniki w komorze silnika i kontrolki wróciły. Odpaliłem auto i jazda. Po chwili znowu to samo. Tak kilka razy. Ostatecznie zauważyłem, że to nie bezpieczniki. Auto musiało chwilę postać i odpalało.
    Przeszukałem wszystkie fora. Znalazłem temat przekaźnika 109. Rozebrałem plastiki pod kierownicą. Przekaźnika nr 109 nie ma :-( Wewnątrz mam przekaźniki 2 *460, 3*449, 1*100, 1*373, 2*53, 2*395. W komorze silnika jest tylko 1*100.
    Dzisiaj sprawdziłem, że nagrzewają się grzeją 460ki i jeden 449.
    Nie wiem czy to kwestia przekaźników czy co innego. Nie mam jak sprawdzić błędów w komputerze.
    Ma ktoś jakiś pomysł co to może być. Jutro wyjeżdżam w długą trasę:-(

    Auto:
    O2 2008 1.9 TDI BXE

    Błędy:
    1 Fault Found:
    012295 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal
    P3007 - 000 - -
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Mileage: 70333 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 17:15:19

    Freeze Frame:
    RPM: 315 /min
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 10.11 V
    Bin. Bits: 11000100
    Idle Stabilization: 0.0°KW
    (no units): 32.0

    Readiness: 0 0 0 0 1
    __________________________________________________
    Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK70.lbl
    Part No: 1K0 907 379 P
    Component: ASR FRONT MK70 0105
    Coding: 0017025
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 3F865F7817FB

    1 Fault Found:
    00668 - Supply Voltage Terminal 30
    002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
    __________________________________________________
    Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
    Part No SW: 1K0 953 549 BM HW: 1K0 953 549 BM
    Component: J0527 051 0100
    Coding: 0000002
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 7EF8E27C5071

    5 Faults Found:
    00576 - Terminal 15
    012 - Electrical Fault in Circuit
    00883 - Ignition Switch (D) Terminal S
    012 - Electrical Fault in Circuit
    00884 - Ignition Switch (D) Terminal X
    012 - Electrical Fault in Circuit
    01744 - Ignition Switch Terminal P (D)
    012 - Electrical Fault in Circuit
    00885 - Ignition Switch (D) Terminal 50
    012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent

    Pierwsze podejrzenie wiązka w podszybiu.

    Pozdrawiam,
    Filip
    Skoda Octavia II 1.9 TDI Czarna "Miętówka"
    Seria: 118,1 KM / 279,6 Nm
    Rogalowy mod: 145,0 KM / 326,6 Nm

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      cartman_77, bez kompa nic nie zrobimy
      na pewno ktoś pomoże z kabelkiem :idea:

      Komentarz

      • cartman_77
        Classic
        • 2008
        • 38

        #4
        kurcze kogo ja dzisiaj w Wawie z kompem dorwę. Nie uśmiecha mi się płacić 80 dych za podłączenie w warsztacie :-(
        Może się ktoś odezwie z Wawy.
        Skoda Octavia II 1.9 TDI Czarna "Miętówka"
        Seria: 118,1 KM / 279,6 Nm
        Rogalowy mod: 145,0 KM / 326,6 Nm

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=867&start=0

          Komentarz

          • loru
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4286
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez cartman_77
            kurcze kogo ja dzisiaj w Wawie z kompem dorwę. Nie uśmiecha mi się płacić 80 dych za podłączenie w warsztacie :-(
            Może się ktoś odezwie z Wawy.
            ktoś powinien mieć: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=2441
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz

            • cartman_77
              Classic
              • 2008
              • 38

              #7
              Dzięki Panowie. Odezwał się do mnie kolega z forum i zaoferował pomoc w rzuceniu logów dzisiaj wieczorem. Jak zrzucimy dam log do wątku.

              Kurde uwielbiam to forum ;-)

              Pozdrawiam,
              Filip
              Skoda Octavia II 1.9 TDI Czarna "Miętówka"
              Seria: 118,1 KM / 279,6 Nm
              Rogalowy mod: 145,0 KM / 326,6 Nm

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10960
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                logi i błędy to jedno, a Ty jutro wyjeżdżasz
                dawaj szybko jakieś wiadomości
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • cartman_77
                  Classic
                  • 2008
                  • 38

                  #9
                  Zamieszczone przez krzynol
                  logi i błędy to jedno, a Ty jutro wyjeżdżasz
                  dawaj szybko jakieś wiadomości
                  dam jak tylko będę miał, ale jestem zdany na kolegę z kabelkiem :-)
                  Widzę, że kolega z Gdańska a tam się właśnie wybierałem ;-)
                  Skoda Octavia II 1.9 TDI Czarna "Miętówka"
                  Seria: 118,1 KM / 279,6 Nm
                  Rogalowy mod: 145,0 KM / 326,6 Nm

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 10960
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    cartman_77, jakby coś.....
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • cartman_77
                      Classic
                      • 2008
                      • 38

                      #11
                      Zamieszczone przez krzynol
                      cartman_77, jakby coś.....
                      Jutro mam nadzieję będę w Gdańsku. Ryzyk fizyk....
                      Dzięki za wsparcie podczas diagnozy. Sebastianowi rownież bardzo dziękuję za udostępnienie kabelka. Jeszcze się mam nadzieję złapiemy to odwdzięczę się jakimś piwkiem.
                      Wrzucę kody błędów do pierwszego posta a tu napiszę co dalej zrobiłem.

                      Podjąłem nierowną walkę ze sprawdzeniem wiązki w podszybiu za Twoją radą. Rozkręciłem pól samochodu. Dla mnie zdjęcie plastików pod kierownicą było wyzwaniem. Rozkręciłem więc wycieraczki (godzina), osłony, podszybie palaskitowe, aluminiowy moduł do którego wchodzą dwie wielkie kostki z kablami (też z godzina), mechanizm wycieraczek. Sprawdziłem fragment jednej wiązki i ....zwątpiłem czy do jutra zdążę auto skręcić. Skreciłem wszystko do kupy i nie tykam tego. Prędzej samochód sprzedam a sam tego nie ruszam. Myślałem, że wiązkaj zaczyna i kończy się wtyczką a tu wtyczką z jednej strony a z drugiej idzie gdzieś pod aku :-(
                      Wiązki w podszybiu wyglądają chyba nieźle. Tzn. W tej co udało mi się sprawdzić kable były całe. Sprawdzałem w miejscach gdzie izolacja była zielona.
                      Po skreceniu wszystkiego auto działa i jeździ. Rozkręcałem ok 4 godzin a skręciłem w 20 minut :-) to tez pewien mój sukces.
                      Jutro test na trasie do Gdańska.
                      Jak jazda będzie z przygodami krzynol prośba o rezerwację czasu dla kolegi z Wawki ;-) będę do niedzieli w Gdańsku u teścia. W perspektywie 3 tygodni mam wyjazd do Włoch i nie chciałbym stanąć w polu.

                      Ps. Tego nie pisałem bo to mniej istotne. Tego samego dnia co mi auto wariowało odkleiło mi się szkło lusterka lewego. :-),ale już wklejone. Przynajmniej taki plus moich samodzielnych napraw.

                      Pozdrawiam,
                      Filip
                      Skoda Octavia II 1.9 TDI Czarna "Miętówka"
                      Seria: 118,1 KM / 279,6 Nm
                      Rogalowy mod: 145,0 KM / 326,6 Nm

                      Komentarz

                      • krzynol
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 10960
                        • Superb II combi (3T5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        jakby co dawaj znać
                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                        poprzednie modele:
                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                        Komentarz

                        • pirx
                          Classic
                          • 2010
                          • 14

                          #13
                          Miałem podobne objawy w swoim samochodzie a przyczyną była wytarta kostka stacyjki - która znajduje się w kolumnie kierownicy po przeciwnej stronie kluczyka - wytarte blaszki w tej kostce rozłączały elektrykę i auto zatrzymywało się bez przyczyny. To tylko sugestia bo przyczyn może być wiele ...

                          Komentarz

                          • cartman_77
                            Classic
                            • 2008
                            • 38

                            #14
                            Zamieszczone przez pirx
                            Miałem podobne objawy w swoim samochodzie a przyczyną była wytarta kostka stacyjki - która znajduje się w kolumnie kierownicy po przeciwnej stronie kluczyka - wytarte blaszki w tej kostce rozłączały elektrykę i auto zatrzymywało się bez przyczyny. To tylko sugestia bo przyczyn może być wiele ...
                            Tak kolega Seba też mi to sugerował. Jak wrócę z Gdańska to się zabieram za sprawdzenie tej kostki.
                            W razie czego może ktoś z Was podać numer katalogowy tej kostki. Będzie dźwięczny.

                            Pozdrawiam z Gdańska.
                            Skoda Octavia II 1.9 TDI Czarna "Miętówka"
                            Seria: 118,1 KM / 279,6 Nm
                            Rogalowy mod: 145,0 KM / 326,6 Nm

                            Komentarz

                            • Jamilko
                              Drive
                              • 2012
                              • 90

                              #15
                              Siemka ponownie,
                              chodzi o ten element 1K0905865A (na zdjęciu część oznaczona czerwonym kółeczkiem). W zestawie masz tę kostkę oraz kabelek. To drugie odepnij i i po wymianie kostki podłącz ten, który masz w aucie. I tyle

                              Pozdrawiam
                              sEBa
                              Załączone pliki
                              O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
                              Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/

                              Komentarz

                              • cartman_77
                                Classic
                                • 2008
                                • 38

                                #16
                                Zamieszczone przez Jamilko
                                Siemka ponownie,
                                chodzi o ten element 1K0905865A (na zdjęciu część oznaczona czerwonym kółeczkiem). W zestawie masz tę kostkę oraz kabelek. To drugie odepnij i i po wymianie kostki podłącz ten, który masz w aucie. I tyle

                                Pozdrawiam
                                sEBa
                                Sebastian dzięki. Jestem uziemiony. Chciałem jechać autem i teraz w ogóle kontrolki się nie zapalają ;-(
                                Skoda Octavia II 1.9 TDI Czarna "Miętówka"
                                Seria: 118,1 KM / 279,6 Nm
                                Rogalowy mod: 145,0 KM / 326,6 Nm

                                Komentarz

                                • Jamilko
                                  Drive
                                  • 2012
                                  • 90

                                  #17
                                  Zobacz w ASO w miejscu gdzie teraz jesteś czy czasem nie maja tej części. Jeśli nie na miejscu to może na jutro załatwią. TAXI, narzędzia i po problemie
                                  Trzymam kciuki i liczę na max powodzenie w tej operacji
                                  O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
                                  Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/

                                  Komentarz

                                  • cartman_77
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 38

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Jamilko
                                    Zobacz w ASO w miejscu gdzie teraz jesteś czy czasem nie maja tej części. Jeśli nie na miejscu to może na jutro załatwią. TAXI, narzędzia i po problemie
                                    Trzymam kciuki i liczę na max powodzenie w tej operacji
                                    Skontaktowałem się z Krzyśkiem. Nie mają kostki na magazynie w Poznaniu. Ściągnięcie tego z Czech to kilka dni, których nie mam.
                                    Znalazłem w Gdańsku sklep z częściami. Podobno na jutro mają załatwić.
                                    Kostkę rozebrałem. Wyjąłem czarną część ze ścieżkami bez wyłamywania tego białego. Najgorsze, że ścieżki nie wyglądają na wytarte czy nadpalone :-(
                                    Może się okazać, że to nie kostka stacyjki....
                                    Skoda Octavia II 1.9 TDI Czarna "Miętówka"
                                    Seria: 118,1 KM / 279,6 Nm
                                    Rogalowy mod: 145,0 KM / 326,6 Nm

                                    Komentarz

                                    • Jamilko
                                      Drive
                                      • 2012
                                      • 90

                                      #19
                                      Kostka jest do bani bo miałeś 4 błędy z tym związane. Moja też nie wyglądała źle a jednak problemy były. Po wymianie, VCDS nie zgłasza problemów i automatyczne ryglowanie drzwi działa bezproblemowo. Wcześniej ciągle mi odryglowywał zamki w czasie jazdy i nie otwierał samochodu po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Podobno kolejnym etapem rozwojowym tej usterki jest właśnie wyłączanie silnika w czasie jazdy.
                                      O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
                                      Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/

                                      Komentarz

                                      • cartman_77
                                        Classic
                                        • 2008
                                        • 38

                                        #20
                                        Wyjąłem i to białe bez połamania. Sprawdziłem ścieżki miernikiem. Nie są przerwane. Prąd przepływa. Złożyłem wszystko do kupy, zamontowałem i efekt jest taki sam. Brak kontrolek na zegarach. Włącza się jedynie kontrolka od świateł. Wszystko działa oprócz zegarów. Auta nie można odpalić. Coś mi to pachnie inną usterką. Bezpieczniki posprawdzałem są ok.
                                        Jak jutro zorganizuję nową kostkę to się przekonam czy to przyczyna. Możliwe, że na oko wygląda ok a w rzeczywistości jest padnięta. Dam znać co i jak.

                                        Auto mi się samo naprawiło. Wieczorem wybrałem się do sklepu, na test. Test niepozytywny. Auto zostało w sklepie:-(

                                        [ Dodano: Wto 23 Lip, 13 13:57 ]
                                        hej,
                                        Czas na podsumowanie mojej awarii i sposobu na jej naprawę.

                                        Objawy:
                                        Gaśnięcie auta podczas jazdy. Z czasem jak się okazało auto umarło na amen. Wszystko działało oprócz kontrolek na zegarach (związanych z silnikiem).

                                        Usunięcie usterki:
                                        1. Wymiana kostki stacyjki - nie pomogła
                                        2. Po szczegółowej analizie logów okazało się, że padł przekaźnik 490 ("moduł" 15). Znajduje się pod kierownicą po lewej stronie.

                                        A teraz podziękowania:
                                        1. Dla Sebastiana (Jamilko) za podłączenie do kompa, ogólną pomoc i miły kontakt ;-)
                                        2. Dla Krzyśka (krzynol) za pomoc w szczegółowej diagnozie, rozwiązanie problemu, przekaźniki i również fajny kontakt ;-)

                                        Pozdrawiam,
                                        Filip
                                        Skoda Octavia II 1.9 TDI Czarna "Miętówka"
                                        Seria: 118,1 KM / 279,6 Nm
                                        Rogalowy mod: 145,0 KM / 326,6 Nm

                                        Komentarz

                                        Pracuję...